دیسک کمر و فلج پا چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟
  • دیسک کمر یکی از بیماری های رایج ستون فقرات است که با آسیب های مختلفی همراه بوده و می تواند نتایج جزئی تا وخیمی را به بار بیاورد. از این جمله دیسک کمر و فلج پا است که همراه شدن آن ها با یکدیگر بر اثر آسیب وارد شدن به ریشه های عصبی نخاع، رخ می دهد. از این روی لازم است که با مشاهده نخستین علائم دیسک کمر، نسبت به درمان آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

در ادامه با ما همراه باشید.

دیسک کمر و فلج پا

همان طور که در مقدمه نیز اشاره شد، دیسک کمر و فلج پا بر اثر آسیب دیدن ریشه های عصبی نخاع، به ترتیب اتفاق می افتد. در حقیقت این مشکل پس از وارد آمدن آسیب ناشی از دیسک کمر به ریشه های عصبی نخاع، رخ داده و همراه با خود اختلالاتی در کنترل ادرار و مدفوع را نیز خواهد داشت.

موضوع به این شکل رخ می دهد که با بروز دیسک کمر، ریشه های عصبی کمر تحت فشار قرار گرفته و رفته رفته باعث بی حرکتی در اندام های تحتانی و پاها می شوند. البته این اتفاق در صورتی رخ می دهد که بسیار دیر رسیدگی و معالجه و در صورت نیاز جراحی صورت بگیرد و اگر بیمار به موقع مراجعه داشته و تحت درمان قرار بگیرد، ریسک فلج شدن از بابت دیسک کمر، بسیار پایین خواهد بود.

دیسک کمر و فلج پا چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

شروع علائم به این صورت است که بیمار در بخش کمر و ستون فقرات احساس درد زیادی دارد و رفته رفته نواحی زانو و ساق پاها دچار بی حسی شده و احساس سوزن سوزن شدن را تجربه می کند. پس از آن ناتوانی در گام برداشتن افزایش یافته و رفته رفته فلج اتفاق می افتد.

علائم سکته مغزی خفیف

درست به همین دلیل است که همیشه توصیه می شود به موقع و با مشاهده نخستین علائم مشکل در ستون فقرات و بروز دیسک کمر، برای معالجه زودهنگام اقدام نمایید. تشدید این بیماری و پیشرفت عارضه، به دو صورت درمان را سخت تر و پیچیده تر کرده و عوارض بیشتری نیز با خود همراه خواهد داشت. زمانی که بی حسی در اندام ها شروع شده و گزگز پیشرفت پیدا می کند، معالجه جدی تری نیاز بوده و ریسک ناتوانی بیمار در راه رفتن نیز افزایش پیدا می کند.

دیسک کمر و فلج پا چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

دقت داشته باشید که بی حسی در پاها و از دست دادن کنترل ادرار و مدفوع به عنوان نخستین علائم دیسک کمر و آسیب به ستون فقرات شناخته نمی شوند، بلکه این موارد از علائم بسیار پیشرفته هستند و حاکی از این می باشند که عارضه دیسک کمر در وضعیت پیچیده و پیشرفته ای قرار گرفته است. بلکه شما باید خیلی پیشتر و با مشاهده و احساس نخستین ناراحتی و درد در ناحیه کمر و ستون فقرات خود به پزشک مراجعه کرده باشید.

سخن پایانی

اگر چه بسیاری از ترک های جزئی دیسک ها، خود به خود برطرف شده و بهبود می یابند، اما از آن جایی که این عارضه بسیار جدی بوده و آسیب های جبران ناپذیر و سختی بر جای می گذارد، ضرورت دارد که به موقع به پزشک مراجعه داشته و درمان ها را به صورت جدی دنبال نمایید.

1 نظر

• لطفا بفرمایید چه مواد غذایی برای تسکین درد دیسک کمر مناسب تر هست؟