preloader
ریکاوری میکرودیسککتومی کمری: هفته 6 تا 12

ریکاوری میکرودیسککتومی کمری: هفته 6 تا 12

  • خانه
  • -
  • توانبخشی بعد از جراحی
  • -
  • ریکاوری میکرودیسککتومی کمری: هفته 6 تا 12
ریکاوری میکرودیسککتومی کمری: هفته 6 تا 12
  • تا 6 هفته پس از جراحی میکرودیسککتومی کمر ، بسیاری از بیماران به بیشتر فعالیت‌های عادی خود مانند رانندگی، کارهای خانه و کارهای سبک در فضای باز بازگشته‌اند.

    ممکن است در این مرحله یک برنامه فیزیوتراپی برای کمک به بهبود قدرت و انعطاف پذیری کمر توصیه شود.

    فیزیوتراپی برای بهبود قدرت و وضعیت بدن

    یک برنامه فیزیوتراپی سرپایی ممکن است حدود 6 هفته پس از جراحی میکرودیسککتومی کمری تجویز شود، اما بسیاری از جراحان ممکن است. درمان را زودتر شروع کنند. زمینه های اصلی تمرکز ممکن است شامل موارد زیر باشد.

    تقویت: تمرکز این تمرینات روی تقویت پشت، شکم، باسن و سایر عضلاتی است که از ستون فقرات حمایت می کنند. ممکن است تمرینات خاصی برای هدف قرار دادن کمر و بهبود عملکرد اضافه شود.

    کشش: کشش های ملایم در شروع یک برنامه فیزیوتراپی اختصاص داده می شود و در طول زمان پیشرفت می کند تا به افزایش انعطاف پذیری ستون فقرات کمک کند. درمان های دیگری برای کمک به شل شدن بافت های نرم مانند ماساژ نیز ممکن است توصیه شود.

    حالت و فرم خوب: فیزیوتراپ علاوه بر اطمینان از انجام صحیح و ایمن تمرینات و حرکات کششی، ممکن است نکاتی را برای استفاده از وضعیت بدنی خوب در طول روز ارائه دهد. اگر بیمار در حال آماده شدن برای بازگشت به یک کار فیزیکی است، ممکن است راه های ایمن برای بلند کردن، کشیدن یا هل دادن اشیا نیز آموزش داده شود.

    طول یک برنامه فیزیوتراپی می تواند به نیازهای فردی بیمار بستگی داشته باشد. از آنجایی که میکرودیسککتومی کمری بخش زیادی از ساختار ستون فقرات و بافت‌های اطراف آن را دست نخورده باقی می‌گذارد، بهبودی در مقایسه با جراحی فیوژن ستون فقرات سریع‌تر است.

    مراقبت‌های بیمارستانی متعاقب عمل فیوژن ستون فقرات (2 تا 4 روز)

    همانطور که بیمار در فیزیوتراپی پیشرفت می کند، ممکن است شروع به انجام تمرینات بیشتر در خانه کند و قرار ملاقات های کمتری داشته باشد. پس از پایان برنامه فیزیوتراپی، به اکثر بیماران توصیه می شود که تمرینات و حرکات کششی را در خانه به طور منظم ادامه دهند.

     

    بازگشت به اکثر فعالیت ها

    هفته 12 (3 ماه) پس از میکرودیسککتومی کمر، اکثر بیماران می توانند تقریباً به تمام فعالیت ها بدون محدودیت بازگردند. بازگشت به بلند کردن اجسام سنگین و سایر فعالیت‌های سنگین ممکن است بیشتر طول بکشد.

     

    کار فیزیکی

    قبل از بازگشت به شغلی که از نظر جسمی سخت است – مانند ساخت و ساز، تعمیر و نگهداری یا رقص – بیمار باید توانایی انجام وظایف مورد نیاز را با خیال راحت نشان دهد. به عنوان مثال، اگر درد یا خستگی همچنان مشکل باشد، خطر تصادف در محل کار افزایش می یابد. در صورت امکان، بازگشت تدریجی به کار ممکن است برای ایجاد استقامت و مدیریت عودهای احتمالی درد یا سفتی مورد نیاز باشد.

     

    ورزش ها

    حتی اگر یک بیمار عمدتاً بدون درد باشد و بتواند در 6 هفته فعالیت های معمولی را انجام دهد، بازگشت به رقابت های ورزشی یا ورزش های تماسی ممکن است طولانی تر شود. در صورتی که آمادگی بدنی به سطح لازم برسد و ورزش بدون بدتر شدن درد انجام شود، ممکن است حدود 8 تا 12 هفته پس از میکرودیسککتومی مجاز باشد. ورزش‌های پر تاثیر، مانند هاکی یا فوتبال، ممکن است به دوره نقاهت طولانی‌تری نیاز داشته باشند.

     

    چشم انداز و نتایج بلند مدت

    اگر درد پا یا ساق پا برطرف شود یا به میزان قابل توجهی کاهش یابد، و عملکرد کلی برای زندگی روزمره بهبود یابد، جراحی میکرودیسککتومی کمر موفقیت آمیز تلقی می شود.

    ریکاوری میکرودیسککتومی کمری : هفته 2 تا 6

    در حالی که خطر فتق دیگر یا جراحی دوم وجود دارد، مزایای میکرودیسککتومی موفقیت آمیز معمولاً برای سال های زیادی باقی می ماند. یک مطالعه بزرگ نشان داد که در یک پیگیری متوسط ​​4 ساله، حدود 84 درصد از افرادی که جراحی را انجام داده بودند، نتایج خود را خوب یا عالی ارزیابی کردند.

    برای به حداکثر رساندن شانس نتیجه موفقیت‌آمیز میکرودیسککتومی کمری در طولانی‌مدت، پیروی از دستورالعمل‌های پزشک، ورزش زیاد و داشتن یک سبک زندگی کلی سالم مهم است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    1 نظر

    • ممنون از سايت خوب و مطالب مفيدتون

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × سه =