preloader
ده نکته برای بهبود وضعیت بدنی و ارگونومی

ده نکته برای بهبود وضعیت بدنی و ارگونومی

  • خانه
  • -
  • انواع ورزش و حرکات اصلاحی
  • -
  • ده نکته برای بهبود وضعیت بدنی و ارگونومی
ده نکته برای بهبود وضعیت بدنی و ارگونومی
  • با گذشت زمان، وضعیت نامناسب بدن ممکن است ناشی از عادات مربوط به فعالیت های روزمره مانند نشستن روی صندلی های اداری، خیره شدن به کامپیوتر، نگه داشتن یک کیف پول روی شانه، رانندگی، ایستادن طولانی مدت، مراقبت از کودکان کوچک یا حتی خوابیدن باشد.

    وضعیت و پوزیشن نامناسب به راحتی می تواند به طبیعت دوم تبدیل شود و باعث ایجاد و تشدید دوره های کمردرد و گردن و آسیب به ساختارهای ستون فقرات شود. خوشبختانه، عوامل اصلی مؤثر بر وضعیت بدنی و ارگونومی کاملاً در حد توانایی فرد برای کنترل است و تغییر آن دشوار نیست.

    دستورالعمل های زیر چندین راه را برای بهبود وضعیت بدنی و ارگونومی، به ویژه برای افرادی که بیشتر روز را روی صندلی اداری کار می کنند، پیشنهاد می کند :

    علائم هشدار دهنده کمردرد ناشی از ارگونومی و وضعیت بدنی نامناسب را شناسایی کنید

    اگر کمردرد در ساعات خاصی از روز یا هفته بدتر شود (مانند پس از یک روز طولانی نشستن روی صندلی اداری جلوی کامپیوتر، اما نه در آخر هفته ها) کمردرد ممکن است نتیجه ارگونومی و وضعیت نامناسب باشد. دردی که از گردن شروع می شود و به سمت پایین در قسمت بالایی پشت، کمر و اندام حرکت می کند. دردی که پس از تغییر موقعیت از بین می رود. کمردرد ناگهانی که با یک شغل جدید، یک صندلی اداری جدید یا یک ماشین جدید تجربه می شود. و/یا کمردردی که ماه ها می آید و می رود.

     

    هنگام نشستن بر روی صندلی اداری و در حالت ایستاده، بدن را در یک راستا نگه دارید هنگام ایستادن وزن بدن را به طور مساوی در قسمت جلو، پشت و کناره‌های پا تقسیم کنید. در حالی که روی صندلی اداری نشسته اید، از ویژگی های صندلی بهره ببرید. صاف بنشینید و گوش ها، شانه ها و باسن را در یک خط عمودی قرار دهید. هر حالت نشستن طولانی مدت، حتی حالت خوب، می تواند خسته کننده باشد. جابجایی به سمت جلو به سمت لبه صندلی با پشتی صاف می‌تواند به طور متناوب با تکیه‌گاه صندلی اداری به عقب بنشیند تا کار عضلات پشت را تسهیل کند.

    ورزش برای سیاتیک ناشی از تنگی نخاعی

    ده نکته برای بهبود وضعیت بدنی و ارگونومی

    صندلی اداری: چگونه کمر درد را کاهش دهیم؟

    برخی از افراد از یک وضعیت طبیعی متعادل سود می برند که با نشستن روی توپ تعادلی به دست می آید. در این حالت، لگن به آرامی به سمت جلو حرکت می کند و منحنی کمر را افزایش می دهد که به طور طبیعی شانه ها را به عقب می برد (مشابه نشستن روی لبه صندلی).

    همچنین از وضعیت‌های نامتعادل مانند روی هم زدن پاها در حالت نشسته، خم شدن به یک طرف، قوز کردن شانه‌ها به سمت جلو یا کج کردن سر خودداری کنید.

    بلند شوید و حرکت کنید

    با خستگی ماهیچه‌ها، احتمال خمیدگی، افتادن و سایر وضعیت‌های نامناسب بیشتر می‌شود. این به نوبه خود فشار اضافی بر گردن و پشت وارد می کند. به منظور حفظ وضعیت آرام و در عین حال حمایت شده، مرتباً وضعیت خود را تغییر دهید. یکی از راه‌ها این است که هر نیم ساعت یک بار به مدت دو دقیقه از نشستن روی صندلی اداری به منظور کشش، ایستادن یا راه رفتن استراحت کنید.

    هنگام نشستن از وسایل مناسب وضعیت بدنی و صندلی های اداری ارگونومیک استفاده کنید.

    وسایل ارگونومیک حمایتی می تواند به کاهش فشار و بار از روی ستون فقرات کمک کند. صندلی های اداری ارگونومیک یا صندلی هایی با پشتی قابل تنظیم را می توان در محل کار استفاده کرد

    ده نکته برای بهبود وضعیت بدنی و ارگونومی

    در هنگام نشستن روی صندلی اداری، روی مبلمان نرم و هنگام رانندگی می‌توان از زیرپایی، تکیه‌گاه‌های قابل حمل کمر، یا حتی حوله یا بالش کوچک استفاده کرد.

    استفاده از کیف، کیف و کوله‌پشتی که برای به حداقل رساندن فشار به کمر طراحی شده‌اند نیز می‌تواند بر وضعیت خوب بدن تأثیر بگذارد.

    5 کشش ساده کمر و لگن برای تسکین درد سیاتیک

    عینک‌های اصلاحی مناسب، قرار دادن صفحه‌نمایش رایانه در وضعیت طبیعی و استراحت چشم‌ها نیز می‌تواند به جلوگیری از خم شدن یا فشار دادن گردن با سر متمایل به جلو کمک کند.

    افزایش آگاهی از وضعیت بدنی و ارگونومی در محیط های روزمره

    آگاهی از وضعیت بدنی و ارگونومی در محل کار، خانه و بازی گامی حیاتی در جهت القای وضعیت بدنی خوب و تکنیک های ارگونومیک است. این شامل ایجاد ارتباط آگاهانه بین دوره‌های کمردرد و موقعیت‌های خاص است که در آن وضعیت نامناسب یا ارگونومی ممکن است علت اصلی درد باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده − 6 =