preloader
درد پشت سرشانه چیست

درد پشت سرشانه چیست

  • خانه
  • -
  • بیماری ها
  • -
  • درد پشت سرشانه چیست
درد پشت سرشانه چیست
  • دلایل درد پشت سرشانه چیست؟ آسیب دیدگی شانه یکی از مشکلاتی است که باعث محدود شدن حرکت دست می‌شود. درد پشت سرشانه پس از انجام فعالیت‌های زیاد و در پایان روز معمولی است، اما با استراحت بیشتر ممکن است تسکین یابد و به طور کامل رفع شود. اما به خاطر […]

    درد پشت سرشانه چیست؟
    درد پشت سرشانه چیست؟

    علت درد پشت سرشانه چیست؟

    دلایل درد شانه چیست؟ آسیب دیدگی شانه یکی از مشکلاتی است که باعث محدود شدن حرکت دست می‌شود. درد شانه پس از انجام فعالیت‌های زیاد و در پایان روز معمولی است، اما با استراحت بیشتر ممکن است تسکین یابد و به طور کامل رفع شود.

    اما به خاطر داشته باشید که اگر درد پشت سرشانه برای مدت طولانی ادامه پیدا کند نشانه خوبی نبوده و با راهکارهای خانگی و استفاده از انواع ماساژور یا کمپرس گرم و سرد نمی‌توانید این دردها را تسکین دهید.

    درد سرشانه ممکن است گاهی موقتی باشد و یا در مواقعی به صورت دائمی رخ دهد. دردهای مزمن محدودیت‌های زیادی را برای افراد به همراه دارد و زمانی که برای مدت طولانی ادامه پیدا می‌کند، باعث پدیدار شدن مشکل در دیگر قسمت‌های بدن نیز خواهد شد.

    اگر عضلات دست فعالیت کافی نداشته باشند، به مرور زمان تحلیل رفته و حتی ممکن است خشکی مفاصل اتفاق بیفتد.

    از مهمترین دلایل درد پشت سرشانه باید به کشیدگی تاندوم‌ها اشاره کرد. البته این مسئله جای نگرانی نداشته و با طی کردن دوره درمان، هر چند طولانی، قابل بهبود است.

    تاندوم‌ها بافت‌های بسیار محکمی هستند که وظیفه اتصال عضلات به استخوان‌ها را بر عهده دارند، اما اگر بر اثر فعالیت‌های زیاد یا آسیب، تاندوم‌ها دچار کشیدگی یا پارگی شوند، اختلالات جدی در عملکرد عضلات اتفاق می‌افتد. اگر این عارضه در سرشانه و قسمت پشتی آن رخ دهد، عملاً حرکت دست غیر ممکن شده و درد بسیار زیادی را متحمل خواهید شد.

    از دیگر عوامل موثر بر ایجاد درد پشت سرشانه باید به بورسیت شانه اشاره کرد. زمانی که بورسیت با التهاب مواجه می‌شود، قطعاً درد زیادی را در این محدوده احساس کرده و التهاب در این کیسه‌های کوچک که بین استخوان و تاندوم قرار می‌گیرد باعث ایجاد دردهای مزمن و محدودیت‌های حرکتی وسیع خواهد شد.

    فرق توده با تومور

    در برخی موارد، متخصصان درد شانه را به پارگی روتاتور کاف مرتبط می‌دانند. بسیاری از افرادی که ورزش‌های خاصی انجام می‌دهند و مرتباً دست را به سمت بالا کشش می‌دهند، بیش از دیگران در معرض آسیب دیدگی و پارگی روتاتور کاف قرار می‌گیرند.

    همچنین، از دلایل دیگر درد پشت سرشانه می‌توان به کهولت سن اشاره کرد. با افزایش سن و کاهش خونرسانی به بخش‌های مختلف بدن، ممکن است آسیب دیدگی در تاندوم‌ها رخ دهد و افراد به دلیل کندی در ترمیم آنها درد زیادی را تجربه کنند.

    همچنین، التهاب مفاصل یکی از دلایل دیگر درد در قسمت‌های مختلف شانه است. همچنین، مشکلات دیگر مانند پارگی غضروف‌ها و رگ به رگ شدن گردن یا شانه می‌تواند باعث ایجاد درد در این محدوده شود.

    اگر بازو دچار خشکی یا گرفتگی شود، درد زیادی را تجربه می‌کنید و این ممکن است خطرناک باشد. همچنین، متخصصان دردی که در پشت شانه اتفاق می‌افتد، را از نشانه‌های اولیه حملات قلبی می‌دانند. در برخی موارد، این درد ممکن است به آسیب طناب نخاعی مرتبط باشد و باید حتماً برای بررسی آن به پزشک مراجعه کنید.

    صفحه اینستاگرام دکتر حسین زاده بختوری
    صفحه اینستاگرام دکتر حسین زاده بختوری

    درمان درد پشت سرشانه

    دردی که در ناحیه شانه و حتی سرشانه اتفاق می‌افتد، محدودیت‌های زیادی در پی دارد و دامنه حرکتی دست را به طور کامل محدود می‌کند.

    اما متخصصان در چنین موقعیتی با استفاده از سایر روش‌های تشخیصی سعی دارند علت آسیب را پیدا کرده تا بهترین شیوه درمانی را انجام دهند.

    فیزیوتراپی اغلب برای کاهش درد مناسب دانسته شده و ضمن تقویت عضلات می‌تواند این عارضه را برطرف نماید.

    اما انجام تمرینات ورزشی مختص سرشانه بر بهبود آسیب پیش آمده بی‌تاثیر نخواهد بود. همچنین، ماساژ درمانی تا حد زیادی موثر بوده و با افزایش خونرسانی به ناحیه سرشانه، عملکرد بهتر عضلات و ترمیم بافت‌های آسیب دیده را شاهد خواهید بود.

    سندرم کوشینگ چیست؟

    در مواردی، متخصصان با توجه به شدت آسیب و علت آن، طب سوزنی، مگنت تراپی و لیزر درمانی را کاربردی دانسته و هر کدام از آنها که با نتایج بهتر همراه باشد، برای مراجعین در نظر گرفته می‌شود.

    اگر با درد سرشانه مواجه هستید، نباید به هیچ عنوان درمان‌های خودسرانه را انجام دهید، زیرا ممکن است کوچک‌ترین ماساژ بدون اصول صحیح باعث آسیب دیدگی‌های وسیع‌تر شود و شرایط درمان را سخت‌تر کند.

    مهم است که با وجود این نوع اختلالات و آسیب‌ها، برای کنترل درد و پیدا کردن علت آسیب حتماً به متخصص مراجعه کرده و با استفاده از سایر روش‌های تشخیصی، بهترین شیوه درمان برای بیماران در نظر گرفته شود. این باعث بازسازی بخش‌های آسیب دیده، عملکرد طبیعی بازو و سرشانه و کاهش درد خواهد شد.

    اما اگر متخصصان از سایر روش‌های گفته شده به نتایج مناسب دست پیدا نکنند و آسیب دیدگی بسیار وسیع باشد، نیاز است که برای ایجاد اصلاحات بر بخش‌های آسیب دیده، از جراحی استفاده کنند. این شیوه درمانی تا حد زیادی موثر بوده و باید توسط متخصصان با تجربه و آگاه انجام پذیرد.

    کمردرد بعد از رابطه جنسی

    پیشگیری از ایجاد درد پشت سرشانه

    دردهایی که در بخش‌های مختلف بدن پدیدار می‌شوند تا حدودی نگران کننده و جدی هستند و باید سریعاً برای درمان آنها اقدام کنید.

    اما برخی از اندام‌های حرکتی مانند دست نقش بسیار مهمی در روال طبیعی بدن داشته و هر کدام از قسمت‌های آن که با اختلال مواجه شود، سیستم حرکتی به طور کامل مختل خواهد شد. متخصصان معتقدند که سرشانه بخش مهمی از دست شمار آمده که عملکرد دیگر بخش‌ها به آن وابسته خواهد بود.

    برای پیشگیری از درد سرشانه و قسمت‌های جلویی و پشتی آن حتماً باید با انجام تمرینات ورزشی اصولی و پیوسته به تقویت عضلات کمک کنید. اگر قدرت و استقامت عضلات و تاندوم‌های کلاهک نگهدارنده را به این واسطه افزایش دهید، به هیچ عنوان حتی در صورت آسیب‌ها و اختلالات و تمرینات ورزشی پیشرفته با درد و آسیب مواجه نخواهید شد.

    رگ به رگ شدن کمر

    همچنین اگر با کوفتگی عضله مواجه هستید، مهم است که سریعاً میزان تمرینات و فعالیت‌های خود را کاهش داده و با کمتر کردن دامنه حرکتی از فشار مضاعف به بخش‌های مختلف جلوگیری نمایید. اگر در گذشته آسیب‌های شانه‌ای را تجربه کرده و روند درمان را سپری کرده‌اید، می‌توانید بعد از هرگونه فعالیت سنگین ۱۵ دقیقه از کمپرس یخ استفاده کنید تا از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کنید.

    بسیاری از افراد در مورد حساسیت سایر عضلات و بخش‌های مختلف بدن آگاهی کافی ندارند و تصور می‌کنند که با هر شرایط جسمانی می‌توانند فعالیت‌های مورد علاقه خود را انجام دهند. اما مهم است بدانید که مراقبت از عضلات وظیفه هر فرد است. اگر تمرینات ورزشی خاصی را انجام می‌دهید، نباید به هیچ عنوان با بدن سرد اقدام به تمرینات تخصصی کنید.

    قبل از تمرین، برای گرم کردن بدن از حرکات کششی استفاده کنید تا مبادا حین ورزش فشار مضاعف به عضلات و تاندون‌ها وارد شود.

    همچنین پس از انجام فعالیت‌های جسمانی، مهم است برای آرامش بیشتر عضلات و افزایش مقاومت آنها بدن را با تمرینات کششی آهسته سرد کنید تا مبادا با درد، پارگی یا کشش تاندون‌ها و عضلات مواجه شوید.

    با این حال باید بدانید که پیشگیری از آسیب‌های جسمانی بهترین راه حل است زیرا پروسه درمانی برای همه افراد آسان نبوده و ممکن است ضمن محدودیت‌های وسیع و طولانی مدت متحمل صرف هزینه‌های بیشتر نیز شوید. مراقبت از بدن را باید یاد گرفته تا از اختلالات جدی پیشگیری نمایید.

    درد در پشت سر دکتر بختوری بهترین متخصص مغز و اعصاب

    “با دکتر حسین زاده بختوری، اعتمادی به آینده سالمتان”

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوزده − پنج =