preloader
رابطه زناشویی بعد از عمل دیسک کمر

رابطه زناشویی بعد از عمل دیسک کمر

  • خانه
  • -
  • جراحی ستون فقرات
  • -
  • رابطه زناشویی بعد از عمل دیسک کمر
رابطه زناشویی بعد از عمل دیسک کمر
  • لازمه یک زندگی زناشویی سالم، برقراری رابطه جنسی بدون مشکل و آرام است. چنانچه یکی از زوجین دچار مشکل باشد، این رابطه دچار خدشه خواهد شد. یکی از مسائلی که زوجین را درگیر خود می­کند، داشتن رابطه زناشویی بعد از عمل دیسک کمر است. عمل دیسک کمر و همچنین درد کمر باعث ایجاد تداخل در تمایل و لذت جنسی می­شود و رابطه زناشویی را تحت تأثیر قرار می­دهد.

     بیماران به علت ضایعه دیسک کمر که عوارضی مانند خواب­ رفتگی و مورمور شدن لگن و نواحی تناسلی را در پی دارد، تحریک و لذت کمتری را تجربه می­کنند و برای ایجاد نعوظ و لذت جنسی به مشکل برمی­خورند. در برخی موارد، رابطه جنسی ممکن است باعث تشدید کمردرد و ضایعات دیسک کمر شود؛ در نتیجه این رابطه لذت‌بخش ناخوشایند می­نماید.

    ممکن است عارضه درد کمر منجر به افسردگی شود و یا برعکس افسردگی آن را تشدید کند. در هر دو صورت، این اختلال روحی و روانی زندگی جنسی را تحت‌الشعاع خود قرار می­دهد و زوجین را نگران می­سازد. برای داشتن یک رابطه بدون ترس، مشکل خود را با همسرتان در میان بگذارید و از وی برای کمک‌گرفتن و همراهی برای حل مشکل خود در حین رابطه کمک بگیرید.

    در نهایت، مشاوره با پزشک متخصص و فیزیوتراپ می‌تواند به شما کمک کند تا راهکارهای مناسبی برای مدیریت درد و حفظ کیفیت زندگی جنسی خود پیدا کنید. تمرینات خاص و رعایت نکات ایمنی در حین رابطه جنسی می‌تواند به کاهش درد و افزایش لذت کمک کند.

    رابطه زناشویی بعد از عمل دیسک کمر معمولاً بی‌خطر است، اما نیاز به رعایت توصیه‌ها و مشاوره با پزشک دارد. در جراحی‌های معمولی و روتین کمر، پزشکان معمولاً توصیه می‌کنند که بیماران شش الی هشت هفته بعد از عمل برای شروع رابطه زناشویی صبر کنند. این به دلیل برش‌های ایجاد شده روی پوست و ناحیه عضلانی و همچنین ساییدن و تراشیدن استخوان‌ها است که دردهای بعد از عمل طبیعی و پیش‌بینی‌ شده است.

    آشنایی با بیماری های ستون فقرات

    در جراحی‌های باز و عمل‌های کاشتن پلاتین در ستون فقرات، مدت‌زمان نقاهت بیمار طولانی‌تر است. بنابراین، انجام فعالیت‌های روزانه و شروع رابطه جنسی باید به آرامی و با احتیاط صورت گیرد.

    صفحه اینستاگرام دکتر حسین زاده بختوری
    صفحه اینستاگرام دکتر حسین زاده بختوری

    اما در جراحی‌های کم تهاجمی مانند آندوسکوپی ناحیه کمر و لیزر دیسک، وضعیت متفاوت است. در این نوع از عمل‌ها، برش و آسیب عضلانی و استخوان‌ها به‌مراتب کمتر است و بیماران معمولاً طی دو یا سه هفته بهبودی کامل می‌یابند و زخم آنها ترمیم می‌شود.

    بنابراین، عمل دیسک کمر با لیزر باعث می‌شود که بیمار طی دو هفته بعد از عمل و ترمیم زخم کوچک، بهبودی و درمان درد قبل از جراحی، بتواند تمایل جنسی خود را بازیابد و رابطه جنسی برقرار کند.

    مهم است که بیمار همیشه با پزشک خود مشورت کند تا از زمان مناسب برای شروع فعالیت‌های جنسی مطمئن شود و نکات ایمنی لازم را رعایت کند.

    با توجه به تنوع و تفاوت تکنیک‌های جراحی و همچنین تفاوت‌های فردی بین بیماران، مهم است که در اولین معاینه بعد از عمل جراحی با جراح مغز و اعصاب خود در مورد رابطه جنسی مشورت کنید. به یاد داشته باشید که رابطه جنسی بخشی از یک زندگی سالم و طبیعی است. بنابراین، مطرح کردن این موضوع با پزشک خود را امری عادی و ضروری بدانید و از صحبت کردن درباره آن خجالت نکشید.

    چند مهم در رابطه زناشویی بعد از عمل دیسک کمر

    در حین انجام رابطه جنسی، بیمار باید از بلند کردن وزن زیاد، چرخش روی کمر، و همچنین خم شدن پرهیز کند و به‌محض ایجاد درد، رابطه را متوقف کند. برخی آقایان نگران مشکلات احتمالی در برقراری رابطه جنسی بعد از عمل هستند و گاهی این نگرانی ناشی از خطرات افزایش آسیب به ریشه‌های عصبی است. اگر همسر متوجه این نگرانی و ناراحتی آنها نشود، ممکن است رفتار آنها را به‌عنوان بی‌علاقگی به ادامه رابطه زناشویی تلقی کند. این سوءتفاهم‌ها می‌تواند بر زندگی زناشویی اثرات منفی بگذارد و مشکلاتی ایجاد کند.

    درمان ساییدگی مهره کمر چگونه انجام می شود

    پارگی دیسک کمر

    آقایان باید مشکل خود را با همسرشان در میان بگذارند. معمولاً خانم‌ها با این‌گونه مشکلات راحت‌تر کنار می‌آیند و بازگو کردن مشکل به حل آن و همراهی همسرشان کمک می‌کند. درک متقابل و مدیریت رابطه از سوی همسران بسیار مهم است.

    یکی دیگر از مراقبت‌ها و ملاحظاتی که زوجین در حین رابطه باید رعایت کنند، این است که کمر نباید به سمت عقب کشیده شود، زیرا این حرکت باعث لیز خوردگی و ساییدگی مهره‌ها و ایجاد کمردرد می‌شود. علاوه بر این، کمر باید ثابت بماند و از کمر به پایین در حال حرکت باشد.

    داشتن آرامش و کاهش استرس در بهبود درد دیسک کمر بسیار مؤثر است. استرس و نگرانی در زمینه رابطه زناشویی بعد از عمل دیسک کمر می‌تواند درد را تشدید کرده و اختلال در رابطه ایجاد کند. اگر قادر به کنترل و از بین بردن استرس نیستید، سعی کنید در هنگام رابطه جنسی تمرکز خود را به رابطه معطوف کنید تا هم لذت کافی ببرید و هم مشکلی برایتان پیش نیاید.

    بیماران مبتلا به دیسک کمر باید به مقدار و میزان رابطه جنسی توجه داشته باشند و رابطه زناشویی خود را به‌طور منظم انجام دهند. رابطه زناشویی منظم می‌تواند موجب کاهش استرس شود و در روند بهبودی و درمان دیسک کمر نیز مؤثر باشد.

    انواع پوزیشن‌های مناسب رابطه زناشویی بعد از عمل دیسک کمر

    بیماران برای برقراری رابطه زناشویی بعد از عمل دیسک کمر می‌توانند از یک بالش در زیر کمر و زیر زانو به‌منظور کاهش فشار روی لگن و پاها استفاده کنند تا با یک وضعیت و پوزیشن مناسب، رابطه بدون درد را در این نواحی تجربه کنند. همچنین، مصرف داروهای ضد درد قبل از شروع رابطه زناشویی نیز توصیه می‌شود. بهتر است شریک جنسی از قراردادن تمام وزن خود روی بیمار پرهیز کند.

    روش های تشخیص انواع تومور نخاع

    بهترین وضعیت‌ها برای شروع یک رابطه جنسی بعد از عمل جراحی شامل پوزیشن “مرد رو”، خوابیده به پهلو، ایستاده با خم شدن روی صندلی، و قرار گرفتن زوج پشت زوج و دخول از پشت است. آقایان مبتلا به عارضه‌های کمردرد ترجیح می‌دهند که همسرشان نقش فعال‌تری داشته باشد تا فشار کمتری روی کمر ایجاد شود.

    پوزیشن ­های نامناسب رابطه زناشویی بعد از عمل دیسک کمر

    هرکدام از زوجینی که مبتلا به کمردرد هستند، باید در رابطه جنسی از پوزیشنی که موجب ایجاد قوس و خمیدگی در کمر می‌شود و در نتیجه آن کمردرد عارض می‌شود، پرهیز کنند. برای خانم‌ها، هنگام برقراری رابطه جنسی در حالی که به پشت دراز می‌کشند، اگر از بالش زیر سر استفاده نکنند و بیش از حد به کمرشان فشار بیاید، ممکن است احساس کمردرد کنند. همچنین، دراز کشیدن روی شکم بدون استفاده از بالش زیر شکم نیز می‌تواند منجر به کمردرد شود.

    رابطه زناشویی بعد از عمل دیسک کمر-دکتر بختوری بهترین متخصص مغز و اعصاب

    “با دکتر حسین زاده بختوری، اعتمادی به آینده سالمتان”

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده − 3 =