ریکاوری میکرودیسککتومی کمری : هفته 2 تا 6

• توانبخشی بعد از جراحی
ریکاوری میکرودیسککتومی کمری : هفته 2 تا 6
  • حدود 2 هفته پس از میکرودیسککتومی کمری ، اکثر بیماران شروع به تجربه درد بسیار کمتر و سطح انرژی بالاتر می کنند. بازگشت تدریجی به فعالیت‌های کم فشار وسبک بیشتر تشویق می‌شود. ممکن است همچنان از ورزش های تماسی، بلند کردن اجسام سنگین و سایر فعالیت های سنگین اجتناب شود.

فعالیت بدنی سبک برای بهبود بافت و بازیابی قدرت در قسمت پایین کمر مهم است.

محدودیت های فعالیت برای جلوگیری از آسیب مجدد

در این مرحله از بهبودی پس از جراحی میکرودیسککتومی کمری ممکن است خم شدن، چرخش و بلند کردن باز هم منع شود. با این حال، برخی از پزشکان ممکن است اجازه دهند زودتر به این حرکات بازگردند. تحقیقات محدود نشان می دهد که خم شدن، بلند کردن و چرخش 2 هفته پس از میکرودیسککتومی کمری خطر آسیب مجدد یا فتق دیگر را افزایش نمی دهد.

از آنجایی که مقداری درد و خستگی در این دوره همچنان وجود خواهد داشت، باید از کارهایی که از نظر جسمی سخت است، مانند کارهایی که نیاز به ایستادن یا بلند کردن کافی دارند، اجتناب شود. ورزش ها، به ویژه ورزش های تماسی، معمولاً برای حداقل 6 هفته یا بیشتر مجاز نیستند.

تمرینات کم فشار به بهبود بهتر بافت کمک می کند

علاوه بر پیاده روی بیشتر، کشش های سبک و ورزش های ملایم ممکن است برای کمک به بهبود بافت توصیه شود. برخی از جراحان ممکن است توصیه کنند که یک برنامه فیزیوتراپی تحت راهنمایی یک متخصص آموزش دیده قبل از پایان 6 هفته شروع شود، اما برخی دیگر ممکن است ترجیح دهند بیمار حداقل تا 6 هفته پس از جراحی صبر کند.

ریکاوری میکرودیسککتومی کمری: هفته 6 تا 12

مهم است که قبل از شروع هر گونه تمرین یا کشش جدید با جراح مغز و اعصاب مشورت کنید. اگر هر نوع حرکتی درد را افزایش می دهد، توصیه می شود از آن حرکت خودداری کنید زیرا بدن به بهبودی ادامه می دهد.

به تمرینات کششی بعد از جراحی میکرودیسککتومی مراجعه کنید.

فعالیت های روزمره که ممکن است از سر گرفته شود

بین 2 تا 6 هفته، بیشتر فعالیت های زندگی روزمره ممکن است از سر گرفته شود

رانندگی

اگر سطوح درد بدون مواد مسکن قوی به خوبی مدیریت شود، پزشک ممکن است اجازه بازگشت به رانندگی را بدهد. اکثر بیماران حدود 2 هفته پس از عمل به رانندگی برمی گردند، اما اگر مشکلات مربوط به درد، هماهنگی یا خستگی ادامه یابد، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد.

کار کردن

بازگشت به کاری که شامل کارهای سبک یا نشستن بیشتر اوقات است، مانند کار روی میز، ممکن است پس از 2 تا 4 هفته مجاز باشد. هنگام از سرگیری کار، ممکن است توصیه شود که ابتدا قبل از بازگشت تمام وقت، یک برنامه نیم روزه کار کنید.

وضعیت نشستن به طور معمول استرس روی کمر را بیشتر از سایر وضعیت ها افزایش می دهد. برای کمک به کاهش این استرس ها، بسیار مهم است که فرد به طور مداوم برای مدت طولانی ننشیند. پیاده روی کوتاه و/یا حرکات کششی برای چند دقیقه هر 30 دقیقه تا یک ساعت می تواند به کاهش فشار روی کمر کمک کند.

بیماران جراحی میکرودیسککتومی کمری معمولاً تا 6 هفته پس از جراحی می توانند به اکثر فعالیت های روزانه بازگردند. برخی از بیماران بسته به میزان بهبودی، سن و سلامت عمومی جسمی و روانی ممکن است به طور قابل توجهی بیشتر طول بکشد.

ریکاوری میکرودیسککتومی کمری: ترخیص تا 14 روز