preloader
نکاتی مهم درباره تغذیه بعد از جراحی تومور مغز

نکاتی مهم درباره تغذیه بعد از جراحی تومور مغز

  • خانه
  • -
  • بیماری ها
  • -
  • نکاتی مهم درباره تغذیه بعد از جراحی تومور مغز
نکاتی مهم درباره تغذیه بعد از جراحی تومور مغز
  • تومور مغزی توده یا رشد سلول های غیر طبیعی در مغز شما است. انواع مختلفی از تومورهای مغزی وجود دارد. برخی از تومورهای مغزی غیر سرطانی (خوش خیم) و برخی از تومورهای مغزی سرطانی (بدخیم) هستند. تومورهای مغزی می توانند از مغز شما شروع شوند، یا سرطان می تواند در قسمت های دیگر بدن شما شروع شود و به عنوان تومورهای مغزی ثانویه به مغز گسترش یابد. سرعت رشد تومور مغزی می تواند بسیار متفاوت باشد. سرعت رشد و همچنین محل تومور مغزی تعیین می کند که چگونه بر عملکرد سیستم عصبی شما تأثیر می گذارد. گزینه های درمان تومور مغزی به نوع تومور مغزی شما و همچنین اندازه و محل آن بستگی دارد. در این موارد شما باید به جراح تومور مغز مراجعه کنید تا شما را به بهترین نحوه راهنمایی کنند

    جراحی تومور مغز چیست؟

    جراحی تومور مغز چیست؟

    جراحی اولین و رایج ترین درمان برای اکثر افراد مبتلا به تومور مغزی است. برای برخی از تومورها، برداشتن جراحی و نظارت مداوم ممکن است تنها درمان مورد نیاز باشد. برداشتن جزئی تومورها در نزدیکی نواحی حساس مغز برای تسکین علائم و تسهیل یا افزایش اثربخشی سایر درمان‌ها. فشار کمتر در جمجمه می تواند به معنای کاهش علائم و بهبود توانایی عملکرد (به عنوان مثال، فکر کردن، صحبت کردن یا بهتر دیدن) باشد. بیوپسی، یک روش جراحی برای برداشتن نمونه کوچکی از تومور مغزی برای بررسی زیر میکروسکوپ ، معمولاً در طول جراحی برای برداشتن تومور انجام می شود. اگر تومور را نتوان بدون آسیب رساندن به بخش‌های مهم مغز برداشت یا اگر بیمار کاندید عمل جراحی نباشد، بیوپسی می‌تواند به عنوان یک روش جداگانه انجام شود. بیوپسی پزشکان را قادر می سازد تا تشخیص را تایید کنند (شامل نوع تومور، بدخیمی و درجه) و مناسب ترین درمان را توصیه کنند. اگر پزشکان نتوانند بیوپسی را انجام دهند، تومور مغزی را تشخیص داده و درمان را بر اساس نتایج آزمایشات دیگر برنامه ریزی می کنند. ممکن است یک هفته یا بیشتر بعد از بیوپسی طول بکشد تا نام و نوع تومور مغزی شما مشخص شود. چالش جراحی تومور مغزی برداشتن تا حد امکان تومور بدون آسیب جدی به بافت طبیعی مغز است که به مهارت و تجربه و همچنین فن‌آوری پیشرفته و تیمی کاملاً هماهنگ نیاز دارد.

    در صورت داشتن هرگونه علائم فوق، جهت دریافت مشاوره می‌توانید با مطب دکتر بختوری تماس حاصل فرمایید.

    تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۶۷۵۳۶۰

    اهمیت تغذیه بعد از جراحی تومور مغز

    اهمیت تغذیه بعد از جراحی تومور مغز

    یک رژیم غذایی سالم پس از جراحی می تواند به بهبودی کمک کند. بنابراین، مهم است که بدانید بهترین غذاها برای بهبود آسیب مغزی چیست، تا بتوانید عمدا آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

    تومور چیست و چگونه ایجاد می شود؟

    اهمیت مصرف میوه و سبزیجات بعد از جراحی تومور

    خوردن انواع میوه ها، سبزیجات، غلات و سایر غذاهای سالم رنگارنگ می تواند به دستیابی به تغذیه بهینه کمک کند و بیشترین مقدار مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها را ارائه دهد. برخی عادات غذایی و غذاها می توانند به رفع علائم مرتبط با تشخیص و درمان تومور مغزی، از جمله خستگی، کاهش اشتها، تهوع و استفراغ و موارد دیگر کمک کنند.

    تغذیه مناسب بعد از انجام جراحی تومور مغز

    اکنون که می دانیم رژیم غذایی مناسب آسیب سر چه نیازی دارد، در اینجا برخی از بهترین غذاها برای بهبود آسیب مغزی آورده شده است:

    شکلات تلخ

    سطوح بالای منیزیم و آنتی اکسیدان های شکلات تلخ ، دو ماده مغذی ضروری برای مغز سالم، آن را به غذایی عالی برای بهبود تبدیل می کند.

    ماهی چرب

    بشقاب پر از ماهی قزل آلا کبابی یکی از بهترین غذاها برای بهبود آسیب مغزی است. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در انواع خاصی از ماهی ها از بهترین غذاها برای بهبود آسیب های مغزی هستند. به همین دلیل به یکی از موارد تغذیه مناسب بعد از انجام جراحی تومور مغز تبدیل شده است

    اهمیت مصرف میوه و سبزیجات بعد از جراحی تومور

    روغن بذر کتان

    اگر غذاهای دریایی واقعاً برای شما جذاب نیستند، بسیاری از غذاهای غنی از امگا 3 وجود دارند که می توانید به رژیم غذایی آسیب سر خود اضافه کنید. به عنوان مثال، روغن بذر کتان منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است و یک جایگزین عالی برای ماهی است. به عنوان مثال، فقط با ریختن یک قاشق غذاخوری روی غذا، 57 درصد از ارزش روزانه امگا 3 را به شما می دهد.

    عوارض جراحی آنوریسم مغز چیست

    سبزه های تیره و پربرگ

    سبزی های تیره و برگ دار مانند کلم پیچ و اسفناج غذاهای عالی برای بیماران آسیب مغزی هستند. آنها نه تنها برخی از مغذی ترین مواد غذایی روی زمین هستند، بلکه حاوی سطوح بالایی از امگا 3 هستند.

    گردو و تخمه کدو تنبل

    انواع خاصی از دانه ها مانند گردو و تخمه کدو تنبل نیز منابع غنی امگا 3 هستند. به عنوان مثال، گردو حاوی حدود 2500 میلی گرم امگا 3 در هر وعده است. علاوه بر این، پوست گردو مملو از آنتی اکسیدان هایی است که التهاب را کاهش می دهد و باعث بهبودی مغز می شود. به همین دلیل به یکی از موارد تغذیه مناسب بعد از انجام جراحی تومور مغز تبدیل شده است

    توت ها

    توت ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که همانطور که یاد گرفتیم برای محافظت از مغز در برابر آسیب و کاهش التهاب بسیار مفید هستند.

    سبزه های تیره و پربرگ

    تخم مرغ (و آووکادو)

    تخم مرغ برای بیماران آسیب مغزی مهم است زیرا منبع خوبی از کولین است. کولین یک ماده مغذی است که برای ایجاد انتقال دهنده عصبی استیل کولین استفاده می شود که به خلق و خو و حافظه کمک می کند. همچنین نشان داده شده است که مصرف بیشتر کولین منجر به عملکرد شناختی کلی بهتر می شود.

    گوشت

    بشقاب با استیک و مارچوبه، دو تا از بهترین غذاها برای بهبود آسیب مغزی، گوشت منبع بسیار خوبی از روی است، یکی از مواد مغذی که پس از آسیب سر در مغز تخلیه می شود. در واقع، طبق مطالعات بالینی  ، بیماران از دست دادن روی ادراری افزایش یافته که برای هفته ها ادامه دارد و از دست دادن روی به نظر می رسد متناسب با شدت تومور مغزی  است. از آنجایی که روی نقش مهمی در  سیستم ایمنی  و  شکل‌گیری خاطرات بازی می‌کند ، ضروری است که بیماران پس از آسیب مغزی راه‌هایی برای جبران آن بیابند.

    دیسک کمر و فلج پا چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

    ریشه یا پودر زردچوبه

    در نهایت، یکی از بهترین غذاها برای بهبود آسیب مغزی از نظر فنی یک ادویه است. زردچوبه یک ادویه کاری است که در بسیاری از غذاها استفاده می شود و منبع غنی کورکومین است که فواید زیادی برای بیماران تومور مغزی دارد.

    نتیجه

    جراحی اولین و رایج ترین درمان برای اکثر افراد مبتلا به تومور مغزی است. یک رژیم غذایی سالم پس از جراحی می تواند به بهبودی کمک کند. بنابراین، مهم است که بدانید بهترین غذاها برای بهبود آسیب مغزی چیست، تا بتوانید عمدا آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    9 + 4 =