preloader
پیشگیری از دیسک کمر را به این روش ها انجام دهید

پیشگیری از دیسک کمر را به این روش ها انجام دهید

  • خانه
  • -
  • بیماری ها
  • -
  • پیشگیری از دیسک کمر را به این روش ها انجام دهید
پیشگیری از دیسک کمر را به این روش ها انجام دهید
  • دیسک کمر از عارضه های بسیار دردناکی است که در صورت وقوع و پیشرفت، بیمار را دچار دردهای زیادی ساخته و او را در امور زندگی خویش با مشکل مواجه می سازد. از این جهت استفاده از روش های پیشگیری از دیسک کمر کمک می کند تا حد امکان این عارضه را از خود دور ساخته یا عوارض دردناک آن را به تعویق و حداقل برسانید.

    پیشگیری از دیسک کمر

    برای پیشگیری از دیسک کمر، مراحل و نکات زیر را در نظر داشته باشید:

    تمرینات ورزشی مستمر داشته باشید

    یکی از چیزهایی که باعث تقویت ستون فقرات شده و به تثبیت عضلات کمک می کند، ورزش هایی است که موجب تقویت ماهیچه ها می شوند. از این روی تقویت ماهیچه ها و عضلات بدن را با استفاده از ورزش های مناسب در نظر داشته باشید. لازم است که این ورزش ها را به صورت مستمر ادامه داده و به یکی از عادت های روزمره خود تبدیل سازید. به کمک این ورزش ها، علاوه بر آن که وضعیت ستون فقرات را تقویت خواهید کرد، به نگهداری صحیح فرم آن نیز کمک می کنید.

    پیشگیری از دیسک کمر

    روش ایستادن و نشستن صحیح را تمرین نمایید

    لازم است که فرمول ایستادن و نشستن صحیح را تمرین نمایید. در این صورت باید حین نشستن روی صندلی، به خوبی صاف نشسته و زمانی که می ایستد، حالت خمیدگی به ستون فقرات خود ندهید. در هر شرایطی به یاد داشته باشید که نباید فشار مضاعفی به ستون فقرات و دیسک های کمر شما وارد شود. این فشارها ممکن است در کوتاه مدت اثر خاصی نداشته یا عارضه ای از خود نشان ندهند، اما در صورت استمرار و در بلند مدت، موجب وارد آمدن فشار مستمر شده و مشکلات دیسک کمر را به بار خواهند آورد. بنابراین برای پیشگیری از دیسک کمر لازم است که حتما الگوی نشستن و ایستادن خود را اصلاح نمایید. لازم است که از بلند کردن اشیاء سنگین خودداری کرده و در صورتی که نیاز به بلند کردن حتمی چیزی داشتید، آن را طوری بلند کنید که فشار به صورت متوازن به بدن شما منتقل شود.

    دیسک کمر

    وزن خود را در حد نرمال نگه دارید

    یکی از چیزهایی که موجب بروز دیسک کمر می شود، وارد آمدن فشار وزن بالا به بدن است. از این روی برای پیشگیری از دیسک کمر، لازم است که همیشه وزن خود را در حد نرمال نگه دارید. وزن نرمال باعث می شود تا فشار زیادی روی ستون فقرات و دیسک ها وارد نگردد. اما در شرایطی که اضافه وزن داشته باشید، این اضافه وزن بر ستون فقرات فشار اضافه وارد کرده و دیسک ها را تحت تاثیر منفی قرار می دهد.

    پیشگیری از دیسک کمر

    کفش های مناسب به پا کنید

    کفش های مناسب به معنی کفش های نه بسیار پاشنه دار و نه تخت است. کفش های پاشنه بلند یا کفش های کاملا تخت، باعث می شود که به کمر و ستون فقرات فشار وارد شده و در طول زمان موجب دیسک کمر شود. از این روی به یاد داشته باشید که حتما همیشه کفش های مناسب به پا کرده و به ویژه حین پیاده روی کفش های راحت بپوشید.

    کلام آخر

    در صورتی که هر گونه مشکلی در ناحیه کمر و ستون فقرات خود احساس کردید، حتما در اسرع وقت به پزشک معالج مراجعه نمایید. در بسیاری مواقع مراجعه به موقع و شروع درمان های لازم، قطعیت جراحی دیسک کمر را از بین برده و بهبودی را بدون نیز به روش های تهاجمی، حاصل می نماید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 + 13 =